Förlossningsberättelse

På natten till söndagen den 5december började det göra ont i ryggen och jag hade lite halv jobbiga sammandragningar, smärtan runt 2tiden på natten pratade jag med förlossningen som då sa åt mig att ta en varm dusch, tyckte inte det hjälpte så jag ringde tillbaks till förlossningen, dom tyckte jag skulle komma in så jag väckte pierre och vi gjorde oss klara och åkte mot västerås. i bilen påväg dit började dom bli mer smärtsamma, fick försöka andas igenom den som det kändes då otroligt långa vägen till v-ås. vi kom dit och vi fick komma in på ett rum och dom satte remsan, och vi fick vänta i 30-40 minuter, dom kollade hur långt jag va öppen och det va ca. 3-4cm..
barnmorskan som kom in sa att dom inte va tillräckligt kraftiga så hon sa att vi skulle åka hem och passa på att sova ordentligt för hon trodde det skulle sätta fart under eftermiddagen den 5e..
fick med mig nå tabletter hem så jag skulle kunna sova.. vi va hemma kasnke runt 6tiden på morgonen, och jag vaknade vid 11, va fortfarande jätte trött så jag gick och sov till 14.00
jag kände mig febrig och hade inga fosterrörelser.. så jag ringde igen till förlossningen och pratade med dom, hon sa åt mig att drick jätte stark saft och se om den började röra sig.
prövade det men kände fortfarande ingen bebis, fick åter igen ringa och då sa dom åt oss att komma in..
vi packade ner allt som skulle med, tog hunden och lämnade den hos svärmor sen bar det av till västerås igen.. hade då fortfarande ont, men nu gjorde det lite ondare..
vi kom dit och vi fick ett eget rum och dom satte remsa, dom kom in med lite mat så att jag skulle orka med som komma skall..
kommer inte riktigt ihåga allt men runt 20-21 fick jag bada, smärtan lindrades lite grann men efter en halvtimme började det verkligen göra ont, klarade inte av att ligga kvar där.. så vi gick in på vårat rum och dom kollade hur öppen jag var.. fick vänta i några timmar.. någonstans under kvällen fick jag nå tabletter så att jag skulle kunna slappna av så att jag kunde få sova en stund. på natten nån gång tror jag va öppen mellan 5-7cm så fick vi komma in på förlossningsrummet, fick ligga med remsa igen, och det tog n¨gra timmar. runt 2tiden försökte jag va uppe och gå men det gjorde så JÄVLA ONT att dom tyckte jag skulle pröva sitta på en stor boll och se om det satte igång..

när jag satt på bollen kände jag hur krysvärkarna började, det kändes som att hela kroppen kramades åt som en svamp.. efter 30min kanske så började dom göra iordning sängen jag låg i och dom tog hål på hinnorna så vattnet gick.. det tog 10minuter sen va hon äntligen ute. kl va då 03.34. känslan att få upp sitt barn på bröstet, den känslan går inte att beskriva, jag grät av lycka.. samtidigt som jag nog inte förstod vad som hade hänt..
eftersom det gick så fort när hon kom ut så sprack jag hela vägen, dom fick kalla på en doktor som fick komma och kolla då dom misstänkte att jag spruckit enda ner till analen.. men tur för mig så hade jag inte det. så dom sydde igen.. hade så ont i rumpan efter förlossningen så jag kunde inte sitta..
pierre åkte hem nån timme efter att isabelle kommit till världen.. vi fick vänta ett tag till sen fick vi komma upp på BB.. där vi spenderade första natten ensamma.
fast mamma,svärmor och pierre kom en sväng på eftermiddagen..
även min pappa kom förbi :)
andra natten va pierre med oss, och vi åkte hem på förmiddagen den 8december..



det va min förlossningsberättelse :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh vilken underbar berättelse. Hade gåshud hela inlägget igenom för jag förstår verkligen känslan.



Mindre kul att du sprack upp.

Kan inte ha varit någon höjare direkt :/

2011-05-30 @ 21:24:29
Postat av: nathalie

Intressant att läsa :) Iaf för mig som själv snart ska in :)

Skönt att allt gick bra, förutom att du fick sy! :) Puss på dig!

2011-06-01 @ 08:15:55
URL: http://nathalieelfstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0